رفتن به نوشته‌ها

دانلود گزارش کارورزی اداره آبخیزداری و منابع طبیعی رشته حسابداری

دانلود گزارش کارورزی اداره آبخیزداری و منابع طبیعی رشته حسابداری

 

گزارش کاورزی در اداره منابع طبیعی واحد امور مالی بصورت فایل word در 34 صفحه قابل استفاده دانشجویان رشته حسابداری و مدیریت  این گزارش کاراموزی در فصول مختلف براساس دستور العمل گزارش کار نویسی دانشگاه تهیه گردیده است  

 

فصل یک…. 1

آشنایی با مکان کار آموزی.. 1

مقدمه: 2

منابع طبيعي از ديدگاه آمار: 5

رسالت دستگاه(فلسفه وجودی سازمان): 5

عناوین مأموریت اصلی سازمان: 6

فهرست عناوین فعالیت های اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان: 6

جنگل های استان: 7

علل تخریب جنگل های استان: 7

مراتع استان: 8

علل تخریب مراتع: 9

آبخیزداری استان: 9

علل تخريب و پيامد هاي آبخيزداري: 10

عوامل طبيعي.. 10

عوامل غير طبيعي.. 10

نوع خدمات و شرح مختصري از خدمات: 11

خدمات آبخيزداري: 11

احياء توسعه و بهره برداري اصولي از جنگلهاي استان: 11

احياء توسعه و بهره برداري اصولي از منابع طبيعي و مراتع استان: 12

خدمات آموزش ترويج و مشاركتهاي مردمي: 12

منابع طبيعي و حفاظت و قانون: 13

شرح وظایف پست سازمانی: 14

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی: 14

کارشناس مسئول طرح و برنامه: 15

کارشناس طرح و برنامه: 15

کارشناس بودجه: 16

رئیس اداره امور اداری و پشتیبانی: 16

معاون اداره امور اداری و پشتیبانی: 17

مسئول پشتیبانی و ماشین آلات: 17

متصدی پشتیبانی و ماشین آلات: 17

رئیس اداره امور مالی: 18

معاون اداره امور مالی: 18

حسابدار: 18

حسابدار و جمع دار اموال: 19

فصل دوم. 20

بررسی سیستم حسابداری.. 20

بررسی سیستم حسابداری اداره کل منابع طبيعي وآبخيزداري: 21

سایر عملیات: 21

كاربرد سه فصل حساب هاي تملك دارائيهاي سرمايه اي: 22

عیدی و پاداش سالیانه: 28

مأموریت: 28

فوق العاده مأموریت : 28

مرخصی استفاده نشده: 29

مالیات… 30

درآمد مشمول مالیات حقوق : 30

معافیت های مالیات بر درآمد حقوق: 31

بازنشتگی: 31

3-بیمه: 32

2- سایر کسورات: 32

خالص حقوق ومزایا(خالص در یافتی): 34

 

قسمت های از فایل

كليات:

افراد هر جامعه به دو دسته كلي پاسخگو و پاسخ خواه تقسيم مي شوند.

افرادي كه پاسخگو هستند در برهه اي از زمان مي توانند پاسخ خواه باشند و بر عكس ، افرادي كه پاسخ خواه مي باشند مي توانند در برهه اي از زمان پاسخگو باشند.

بزرگترين پاسخگو در هر جامعه اي ، دولت آن جامعه است . دولت منابع مردم را در اختيار دارد پس بايد به مردم به عنوان پاسخ خواه ، گزارش دهد كه منابع آنها را چگونه مصرف كرده است. بطور مثال، دولت بايد دارائي هاي بيت المال ( دارائي هاي متعلق به همه مردم ) را گزارش كند. بعبارتي ، مردم حق دارند كه بدانند دارائي هاي كشورشان چقدر است . بدهي ها و سرمايه چقدر است ؟ مردم به دولت ماليات مي دهند، كه بابت جبران خدمات دولت به مردم است . آيا مردم نبايد بدانند ماليات گرفته شده از آنها صرف چه مخارجي مي شود؟ آيا به مصرف خودشان مي رسد و يا صرف پوشش كسري هاي ايجاد شده در گذشته مي گردد و يا اينكه پسندازي براي مصرف در آينده مي گردد ؟ و ……

وظايف ذيحساب:

  1. نظارت بر امور مالی و محاسباتی و نگاه داری و تنظيم حساب ها بر طبق قانون و ضوابط مربوط و صحت و سلامت آن ها.
  2. نظارت بر حفظ اسناد و دفاتر مالی.
  3. نگاه داری و تحويل و تحول وجوه و نقدينه ها و سپرده ها و اوراق بهادار.
  4. نگاه داری حساب اموال موسسه و نظارت بر اموال مذکور.

 

شرح خلاصه اي از وظايف هر يک از دواير امورمالي:

الف) دايره ثبت و تنظيم سند هزينه

  1. ثبت کليه نامه های وارده و مراسلات در دفاتر مربوطه
  2. ثبت اسناد هزينه کارپردازی و اسناد هزينه عاملين ذيحساب شهرستانها
  3. تنظيم و ثبت اسناد هزينه مربوط به پرداختهای انجام شده و همچنين قرادادهای پيمانکاری بر اساس مدارك مثبته

 

مدارك لازم و ترتيب تنظيم اسناد هزينه هاي اداري ( خريد ):

  • حواله پرداخت
  • سند هزينه
  • نماينده يا صورت ريز فاكتور يا اسناد هزينه
  • درخواست خريد كالايا انجام خدمات
  • فاكتور خريد كالا يا خدمات
  • فرم خدمات مالياتي
  • قبض انبار
  • حواله انبار( در مورد كالاهاي خارج شده از انبار )
  • صورتجلسه تحويل كالا
  • صورتجلسه نصب

 

مدارك لازم و ترتيب تنظيم اسناد هزينه ( خدمات و قراردادها )

  • حواله پرداخت
  • سند هزينه
  • نماينده يا صورت ريز فاكتور يا اسناد هزينه
  • درخواست خريد كالايا انجام خدمات
  • قرارداد
  • مفاصا حساب بيمه و فيش ماليات (براي مشمولين ماليات )
  • صورتجلسه تحويل كار يا تائيديه انجام خدمات
  • صورتجلسه مناقصه يا ترك تشريفات مناقصه در صورت نياز
  • برگ رسيد وجه
  • دايره حقوق و دستمزد:
    1. ثبت اطلاعات مربوط به احکام کارگزينی ـ پرسنل در نرم افزار حقوق و دستمزد
    2. اعمال تغييرات و اصلاحات مربوط به احکام کارگزينی پرسنل
    3. تنظيم ليست حقوقی در پايان هر ماه بر اساس ليست کار کرد واقعی پرسنل و بر اساس احکام کار گزينی
    4. تنظيم سند هزينه پرداخت حقوق و مزايا
    5. تنظيم ليست بانک و کسورات قانونی

 

دايره حسابداری و صدور چک:

در بين تمامی دواير و قسمت های امور مالی دايره حسابداری يا تنظيم حساب و صدور چک بيشترين نقش را در ثبت سر فصل های حسابداری عهده دار است در واقع ثبت ها و آرتیکلهای حسابداری مربوط به هر يک از سر فصل ها در اين دايره صورت می گيرد

 


جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید

منتشر شده در گزارش کارآموزی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.